Sahte saatler üzerine



Geçen gün taklit veya sahte saatler (bugün yanlış bir sözcük olarak taklit veya sahte yerine replika denilmekte, oysa saatçilikte 'replika' eski bir modelin yeniden üretimi anlamına geliyor) üzerine gazetelerde 31 Ağustos 2010 tarihinde çıkan bir haber vesilesiyle konuyu yeniden arkadaşlarla konuştuk, tartıştık. Haberde sahte ürünlerin özgün markalara bir zarar vermediği, aksine tanıtımını yaptığı iddia ediliyordu.

Haberin devamında Avrupa Birliği’nin destek verdiği ve haberin de kaynak aldığı bir araştırmada sahte marka ürünler konusunda güya çarpıcı sonuçlara varılmış. Lüks markaların pazarlarını kaybettiği iddiasının doğru olmadığı söylenmiş. Oysa bunun için özel bir araştırmaya gerek yoktu bence. Lüks ürünleri satın alabilenler ile alamayanlar arasında bir gelir uçurumu olduğu bariz değil mi? Sonuçta lüks ürünleri satın alan bir azınlık var, çoğunluk da onları taklit ediyor. Haberin sonrasında moda endüstrisinden örnek veriliyor ve pazar kaybının hesaplanan maliyetin beşte biri olduğunu söylüyor. Bu aslında ciddi bir oran, ancak biz moda sektörünü bir yana bırakalım ve sahte saat sektörüne bakalım.

Sahte saatlerin alıcıları belli, bilgi sahibi olmayıp sadece görüntüsünü beğendiği lüks ürünlere parası yetişmeyenler ve lüks ürünleri tasarım açısından beğenip de para vermek istemeyenler. Ama meselenin bence odak noktası ve arkadaşlarımın da görmek istemedikleri nokta sahteciliğin artık lüks ürünleri aştığı ve orijinal saat almak isteyenleri de hedef olarak seçtiği gerçeğidir.

Sahtecilik bir hayat biçimi oldu adeta. Kimi çok memnun halinden, kolunda bir sanat eserinin rezil bir kopyasıyla gezenler kendilerini ne denli gülünç duruma düşürdüklerinin de farkında değil. Sahte olduğunu bilip de saatini gerçek diye tanıtmanın adı kurnazlıktan başka bir şey değil aslında.

Bu sahte saat sektörüne de yansıyor ve ne yazık ki sadece lüks ürünlerin değil 50-100 liralık saatlerin bile sahtesi yapılıyor! Eskiden Seiko'nun sahtesi olmaz derlerdi. Yapıyorlar. Citizen veya Casio'nun sahtesi çıkmaz derlerdi. Maalesef değeri 5 liranın üzerindeki her saatin sahtesi yapılıyor.

Vahşi ve habis ruhlu bu sektör artık zaten sahte saat almak isteyenlerin aklını ve kalbini onarılması çok zor bir şekilde yerinden sökmüştü, şimdi geriye masum insanlar kaldı. Orijinal ama uygun fiyatlı saat satın almak almak isteyenler artık ne yapacaklarını şaşırmış durumdalar. Sahtecilik teknolojisi çok ilerlediğinden saatlerin özgün olup olmadığını anlamak da çok zor çünkü uydurma garanti belgeleri bile üretiliyor. Satıcıların kolay ve çok para kazanma hırsları da masum alıcının önündeki bir başka engel.

Karanlık ruhlu dolandırıcıların elindeki sahte saat sektöründe, ne yazık ki insani değerler yok, paranın tek kanun olduğu gerçeği var. Dünyamızda dolandırıcılığın en alt düzeyde dahi hüküm sürdüğünü bilmek en azından yem olmadan gerçek saatlere ulaşmak için bir başlangıç sayılır.

Kullanıcılar saat koleksiyonerleri gibi çok şey bilmek zorundalar artık.

Fotoğraf (c) bizans

7 yorum:

  1. Merhabalar.
    Yazınızı okuduktan sonra, bu msjı atmak istedim. Saatler konusunda pek bir araştırmam, ilgim yoktur. Benim için -ki çoğu insanda olan bu- şık ve güzel görünmesi, zamanı doğru göstermesi yeterlidir. O yüzden hangi marka iyidir, hangisi kötüdür bilmiyorum. bir arkadaşım Rolex için çok iyi derken, bir diğeri kıytırık diyebiliyor. O yüzden kafam karışık durumda. Saat için ayırabileceğim fazla bir miktar yok öğrenci halimle. Aldığım zaman beni 4-5 yıl götürsün istiyorum aslında. Ama ne alacağımı, ne kadara nerden alacağımı bilmiyorum. Zaman ayırıp,naçizane tavsiyelerinizden beni mahrum etmez iseniz çok mutlu olurum. Teşekkür ederim.
    Örn : Size şimdi iki link vereceğim. Ben ikisini de çok beğendim ama birisi 1500 tl iken, diğeri 175 tl. Aslında istediğim tarza çok uygun ve yakın bu iki saat. Bunlara benzeyen ama ucuz ve dayanıklı bir saat istiyorum kısacası :)
    çok şey istedim sizden biliyorum kusuruma bakmayın.

    http://www.saatvesaat.com/urun.asp?id=28225&urun=Burberry+BU7683

    http://www.alisverissaati.com/urun.asp?id=17353&urun=Slazenger+SL9578202

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,

    Söylediklerinizin ikisi de saat değil ne yazık ki.

    Bu saatler moda markalarına ait ve içlerinde son derece basit bir düzenek bulunan şeyler. Yine de 4-5 yıl idare etsin diyorsanız Seiko, Citizen gibi Japon -veya İsviçre markalarına ait- kesenize uygun bir saat alınız.

    Seiko gibi firmalar 100 yıldır saat üretiyor, bu da neden diğer markalara "saat değildir" dememi açıklar sanırım. Hakiki saat üreticileri planlamadan üretim aşamasına kadar saatin her şeyi ile ilgilenir. Oysa moda markaları her şeyi dışarıdan yaptırır, sadeçe gösteriş meraklıları takar böyle içi boş saatleri. Üstelik bu saatlerin bir hikayesi bir geçmişi yok...

    Daha uzun yıllar dayansın diyorsanız pilsiz olan çevre dostu Seiko 5'lere bakın. Pilsiz saatler (yani mekanik saatler) hoşunuza giderse (giriş seviyesi mekaniklerden Seiko 5 pilot saatleri internet üzerinde 100-150 tl civarında bulabilirsiniz ve fiyat performans oranı çok yüksektir, güvenilir bir satıcı bulabilirseniz tabii) ileride mekanik saatlerin daha iyilerine, Tissot, Hamilton veya Oris'lere bakabilirsiniz. Saatseverlerin hayallerini süsleyen Rolex ise çok üst sınıf bir markadır (4-5 bin liradan başlar).

    Saatçileri gezin ve saatleri kolunuzda deneyin. Pilli bir saate 100-150 tl'den fazla vermeyin. Mekanik saatlerin giriş sınıfı 100-500 tl arasındadır, daha da iyileri bin lira civarlarından başlar aklınızda olsun.

    YanıtlaSil
  3. "Re: [mekanik saat] Sahte saatler üzerine hakkında yeni yorum:

    Öncelikle zaman ayırıp, yanıt verdiğiniz için teşekkür ederim. Verdiğiniz tavsiyeleri zihnimin bir köşesinde tutup, tekrardan bir kaç soru sormak istiyorum.
    Söylediğim örneklerde zaten ısrarcı değildim. Dizaynları hoşuma gittiğinden dolayı sevmiştim saatleri. Siz bu paralar etmezler dedikten sonra almam zaten. İlerisi için çeşitli markalar söyleyip benim işimi ilerisi için rahatlattınız ama şu an için tavsiye ettiğiniz markaların kapsamını genişletebilir miyiz acaba ? Seiko ya da Citizen'i sorguladığımdan değil yanlış anlamayın. Vereceğim maksimum miktar 200 TL olacağı için ve siz pilli saate 100 TLden fazla vermeyin dediğinizden dolayı bir kaç markaya daha bakabilsem bulabilme imkanım sanki daha da artacağını düşünüyorum sanki.
    Markayı, modeli belirleyebilirsem, saatçilerde gezebilmem daha da kolaylaşacaktır.
    Teşekkürler ederim.

    Barış"

    Merhaba merhaba merhaba,

    Casio ve Orient'i de listeye ekleyin. Seçenekler az gibi görünmekle birlikte her bir markada çok fazla çeşit vardır. Şimdilik bu fiyat düzeyinde Japon saatlerine bakmakta fayda var, ileride daha çok bilgi sahibi oldukça İsviçre veya Alman saatlerine geçersiniz :)

    Satıcılarla karşı karşıya geldiğinizde size en uygun saati vermek yerine elinizdeki parayı son kuruşuna kadar almak için çabaladıkların göreceksiniz. :(

    Bana mail ile ulaşan okurlarımın bazı mektuplarını yayınlıyorum (ve giriş seviyesi olarak, bütçesi yüklü olmayanlara Seiko 5 öneriyorum, pişman olanı görmedim) bu linkte de böyle bir mektup göreceksiniz: http://mekaniksaat.blogspot.com/2009/03/okur-mektubu-2.html

    AydınSaat firması Seiko 5'leri artık Türkiyeye getiriyor (mesela Kanyon AVM'de var) ama bu saatleri internet sitesine koymuyor bilginiz olsun. AydınSaat'in resmi Seio 5 fiyatını bilmiyorum, ama internet üzerinde 100-200 tl arasında satılıyor, piyasa fiyatı da bu fiyatların üstünde olmaz sanırım diyordum yazarken bir araştırayım dedim ve 250 tl olduğunu öğrendim, seçenekler de sınırlıymış.

    Forumlarda benden daha bilgili olan insanlar var. Size lazım olan pratik bilgi benim ilgi alanım ise daha çok kültürel. Onun için forumlara üye olup biraz daha araştırmanızı rica edeceğim.

    YanıtlaSil
  4. yaşasın seiko 5...zengin olsaydım zenith alırdım

    YanıtlaSil
  5. merhabalar mehmet bizans, seni ekşi sözlükten takip eden biri olarak ve fikirlerine güvendiğim için şunu sormak istiyorum: geçenlerde uğur saatten seiko saat aldım. biraz barcelona hastası olduğum için seikonun barcelona logolu saatini aldım.
    fakat daha sonra seikonun resmi sitesinde saati göremedim. uğur saat türkiyede 10dan fazla bayisi olan bir şirket sence sahte saat satar mı? onun dışında sahte olup olmadığını anlamanın yolu var mıdır?
    senin seiko aşkından etkilenip ben de bir tane alayım dedim ama umarım dedelere gelmemişimdir:)
    cevap verirsen sevinirim. istersen resmini falan da gönderebilirim. şimdiden sağol

    YanıtlaSil
  6. @ahmet ulaş dağ,

    Güzel sözlerine teşekkür ederim. Yeni saatin hayırlı olsun derim. Endişelenecek bir durum yok bence. Saatini sokaktan almamışsın, Uğur Saat gibi bir firmadan almışsın (saatin belgelerini de almışsındır zannederim).

    Büyük şirketler sahte saat satmaz, düşünmeleri gereken bir itibarları vardır.

    Ayrıca şu adrese bakarsan korkularında haksız olduğunu göreceksin: http://www.seikowatches.com/baselworld/2011/precon/0601-barcelona.html

    YanıtlaSil
  7. sağolasın içimi rahatlattınız. bundan sonra takipçinizim. görseldeki benim saatim değil fakat düşününce bana da sahte olma şansı düşük geldi :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...